15.11.2016

Tõrvandi kohvikus tehakse head tööd

Kahe ja poole aastaga on areneva Ülenurme tehnopargi töötajate söögiisu venitanud Tartu Terminali bensiinijaama kohviku järjekordi.
Tööpostilt on sööma tulnud nii helkurvestis kui valge särgi ja pintsakuga näljased. Koka ees ootab täitmist 30 tellimust. Fritterile puhkust ei anta. On tavaline argipäeva lõuna Tõrvandi tankla kohvikus.
Mullu tihenes Tõrvandi liiklus, kui maanteeameti tellimusel ehitati Ülenurme valda Tõrvandi alevikuga ühendav tunnel ja kolm viadukti. Samal ajal asus enam kui tosin ettevõtet tegutsema Ülenurme tööstusparki, mis tõi piirkonda hulga näljaseid töötajaid.
Tõrvandis tanklat pidava Tartu Terminali juhatuse liige Raido Raudsepp ütles, et esialgu oli kohviku mõte pigem jaama täiustada, mitte kasumit teenida. Kohviku avamisel arvestati umbes 40 kehakinnitajaga päevas. Raudsepa sõnul sööb seal praegu iga päev ligi 400 inimest, lõviosas tööstusparkide töötajad ja raskeveokijuhid. Seal einestavad ka kooliõpilased, Tartu lennukolledži tudengid ja autojuhid.
Tanklakohviku tellimuste hulk ületab sellega enamiku Tartu restoranide päevase tšekkide arvu. Tartu ühes popupaarsemas lõunakohas restoranis Aparaat sööb iga päev samuti umbes 400 inimest.
Restoraniks ei küündi
Teenindusjaama juhataja Evelin Araku sõnul pole kohvikupidamine meelakkumine. Lõunast pärastlõunani täidab kokk umbes 300 tellimust, enamjaolt päevapraed, kuid toitu saab tellida ka menüüst. Tema sõnul ei saa kohvikut siiski nimetada restoraniks, sest road pole peenekoelised ning toidu viib lauale klient ise.
Kliendid tulevad tagasi tooraine hea kvaliteedi ja soodsate hindade pärast. «Köök ei kasuta poolfabrikaate, liha ostame vaid Eestist ning igaks päevaks tellime uued toor­ained,» ütles Arak.
Köögis töötab õppinud kokk ja abikokk, kelle loovusele on jäetud vabad käed.
Kokk Indrek Ojaste on teenindusjaamas töötanud poolteist aastat. Ta on varem sööki valmistanud Ülikooli kohvikus ja Dorpati restoranis. Kuigi menüüs on klassikalised road, nagu šnitsel ja seljanka, on ta valmistanud teenindusjaamas ka karrit, teravat magushaput kana ning Tai kookose-kanasuppi.
Nii arvukalt külastajaid pole Tõrvandis elav kokk teistes köökides kohanud. «Eks ma pea hakkama saama. Kuna olen juba suurte kogustega harjunud, pole väga raske. Oskan oma tööd planeerida,» ütles Ojaste. «Kui kokkasin esimestele rahvahulkadele, lõi täisvõimsusel töötav fritter elektrikorgid läbi.» Praeguseks on elektrisüsteem uuendatud ja köök ehitatud duširuumi arvel ruumikamaks.  
Küla käib söömas
Tööstuspargis tegutseva ettevõtte Estinvait juhatuse liige Erki Lifljandski on külastanud kohvikut kolleegidega iga päev avamisest saati. «Terve töötajate küla käib seal söömas,» ütles ta. «Mileedi, Photopoint, Agriland – kõigi suurte ladude inimesed, keda tean, käivad seal.»
Lifljandski sõnas, et kuigi kohvikut ei saa restoraniks pidada, on toidud väga head.
Tartu Terminal on eestimaine pere-ettevõte, mis asutati aktsiaseltsina 1994. aastal. Kahe nädala pärast avab Tartus uksed Raadi tankla, mis on ettevõtte kuues teenindusjaam. Tõrvandi jaama kohvikut ootab veel ees söömisala ruumide laiendamine ning pagari liitumine köögi meeskonnaga.


Järjekord Tõrvandi teenindusjaamas

Daniel Veinbergs
POSTIMEES
Hinnad teenindusjaamades
  • 95 Autobensiin
    1.259
  • 98 Autobensiin
    1.309
  • D Diislikütus
    1.259
  • Deri Diislikütus
    0.799
  • AdBlue
    0.390